Tuesday, 24 March 2015

TAG: The Makeup Memory Lane

Днес ( както и много други блогъри напоследък ) ме избива на носталгия и ми се иска да се върна малко назад във времето и да си пропомня историята на любовта ми към грима и как и защо започнах да се интересувам от него. Разните там "експерименти" с отровнозелени сенки в девети клас не държа да си ги припомням всъщност, но го направих в името на добрата кауза или иначе казано откровения пост- да, днес ще ви разкажа за всички бляскави и не толкова бляскави етапи от моята "гримова история".



Честно казано, в прогимназията и голяма част от гимназията гримът не ме вълнуваше особено. В осми клас започнах да нося по малко спирала и черен молив, но само в петък, защото тогава беше деня за дискотека ( която свършваше в 10 вечерта, между другото- не знам дали някой помни "детските" дискотеки, които правеха за невръстни тийнейджъри по клубовете навремето ). Още си спомням как една приятелка ме научи да си слагам черен молив във водната линия- нещо, което никога не ми беше хрумвало и с което се чувствах като най- гримирания топмодел на света :D Някъде в средата на девети клас баба ми стана представител на Oriflame и тогава започнах повече да експериментирам с грима ( оттогава са и вече споменатите отровнозелени сенки ),  те имаха някаква младежка серия, от която аз притежавах почти всичко, и ясно си спомням как ходех с яркосини клепачи на училище ( ужас ). Като цяло тогава каталозите на Avon и Oriflame бяха супер популярни и аз не познавах никаква друга козметика, а и не се интересувах особено от марки. Спомням си, че някъде в началото на единайсти клас си взех първата си "по- така" спирала, защото много се впечатлих от рекламата и по телевизията- беше спирала с четка- гребен на Rimmel, която вече не се предлага и която всъщност беше много хубава. След това започнах лека- полека да си купувам и някои други неща от марки като Revlon ( кой си спомня манията по Color Stay? ), Bourjois, L'oreal, и като цяло се справях относително прилично с грима, дори бях достатъчно смела, че да се гримирам сама за бала. Сега като си спомня, гримът ми всъщност не беше чак толкова лош, а и се радвах, че не съм с мазилка стил фолкпевица- тогава така правеха гримьорите в Пловдив ( завършила съм Руската гимназия там, ако ви интересува ).

В първи курс на университета животът ми се промени, защото съвсем случайно открих света на makeup tutorial- ите в YouTube- тогава те въобще не бяха популярни както са днес, малко хора се занимаваха, видеата бяха с лошо качество, но още от първото изгледано видео бях абсолютно пристрастена. Тогава гледах хора като Panacea81, Lollipop26, WhatStyleistoNickel и други, които дори не знам дали правят клипчета в момента ( говорим за 2007- 2008 година ) и от които научих около 80% от нещата, които знам за грима, и за марки като МАС, които бяха най- известната и популярна марка, всички носеха само техни продукти и излизането на нова колекция беше най- голямото събитие на света. И така, постепенно, благодарение на новооткрития свят на видеата в интернет, започнах да научавам за все повече продукти, после открих и ревютата в интернет в сайтове като MakeupAlley и започнах да се престрашавам да си купувам повече продукти и да се гримирам по- добре. Имах няколко фази, например лилаво- розова ( в която носих само такива сенки ), тюркоазена, неутрална, и т.н., но като цяло интересът ми към грима се разрастваше все повече и повече, до момента, в който просто си направих свой блог за козметика и който подхранва все повече и повече това мое хоби. 

А ето и няколко въпроса:

1. Първи купен грим в живота ти?
Доколкото си спомням, беше спирала, но не си спомням марката, май е била на Avon или Oriflame. Следващото нещо беше черен молив за очи на Impala. 

2. Първи продукт на МАС? 
Първото нещо на МАС, което си купих, беше един пейнт пот в цвят Soft Ochre, но не го купих от официалния им магазин ( тогава те нямаха такъв в България ), а от Продавалник. Второто нещо, което вече купих в официален техен магазин, беше червилото Viva Glam Cyndi, което си купих от щанда им в Сефора на Шанз Елизе по времето, когато живеех в Париж ( никога няма да забравя чувството на триумф по време и непосредствено след тази покупка ). Това червило все още е едно от любимите ми, нося го и до ден- днешен, въпреки че е старо, защото изобщо не е помръднало. За съжаление вече не се предлага и много ми се иска да го repromote- нат, тъй като цвета е страхотен и супер уникален, досета не съм успяла да му открия достоен заместител. 

3. Първа колекция на МАС или друга марка?
Първата колекция на МАС, от която страшно много исках да притежавам нещо, беше Liberty of London, но така и си останах само с въздишането и не успях за си взема нищо от нея. Първият продукт на МАС от лимитирана колекция, който притежавам ( и засега единственият ), са сенките Surf USA от колекцията Surf Baby ( 2011 )- прекрасно супер наситено тюркоазено, което нося много лятото и което ми е страшно любимо. 


4. Първа по- луксозна покупка?
Това определено е палитрата Naked на Urban Decay. Спомням си, че по това време живеех в Париж, палитрата точно беше излезнала и всички бяха пощуряли по нея, аз естествено супер много я исках и си спестих 45- те евро, които струваше, като я търсих из всички Сефори в Париж, но навсякъде беше изчерпана. Накрая успях да я намеря в последната Сефора, в която отидох, беше последната останала бройка и дори като плащах на касата, консултантката ми каза, че имам късмет, защото това е последната останала палитра във всички магазини на Сефора във Франция ( съвсем сериозно говоря ). Като цяло, това беше един от най- вълнуващите дни в живота ми, който е увековечен и на снимка. А палитрата, тя е голямата ми любов и я използвам почти ежедневно и до ден- днешен. 


5. Първа четка за грим? 
Всъщност, не си спомням, но мисля, че беше на Еcotools. Принципно аз не се вълнувам толкова много от четки, очевидно, използвам ги, но не са ми супер интересни някак си и затова никога не говоря за тях, а и четките ми са все на Ecotools, Essence и Sephora, и малко лимитирани на МАС отпреди сто години, затова и не говоря за тях.

6. Първи сенки за очи?
Гореспоменатите сини, зелени, розови, оранжеви, жълти, лилави и всякакви други налудничави цветове от някогашната младежка серия на Oriflame, както и, естествено, палитра на Ruby Rose ( всяко уважаващо себе си момиче по мое време имаше поне по една ). Разбира се, всичко това биваше нанасяно с дунапренени апликатори, брррх.

7. Първи скъп skincare продукт?
Хидратиращият крем Moisture Surge на Clinique, който си купих от едно duty free през 2013 и който смятам за много хубав и до момента. Дори съм му посветила отделно ревю в блога- тук

8. Първи лак за нокти?
Не съм 100% сигурна за марката, май беше на Perfect, но съм сигурна за цвета- перлено бебешкосиньо, което в момента никога не бих сложила, но което навремето, в осми клас, ми се струваше супер уникално яко. 

И така, стига толкова embarrassing истории, сега ще искам да прочета и вашите :) Ще тагна няколко човека, но като цяло тагвам всички, много ми харесва тази идея и ще се радвам на възможно повече отговори. 

Тагнатите са:
- Мариета от Murfeishun
- Галя от Mymakeup2013
- Меги от Meggie and her eternal makeup love
- Кристин от Sincerely, Christine
- Мария от Be Glamorous
- Тея от A Cup of Teia Ted
- Ани от Beauty Galore
- Диляна от Beyond The Visible
- Снежи от Snejana Atanasov's Beauty Blog
- Лори от Empurple
- Ивана от Dream of Joe
- Жени от Just Another Blog
- Мери от Berry's Place
- Ради от Funny Bunny 
- Ивана от The Blogging and the Beautiful
- Мая от Maia et sa vie en rose

Успешен ден! 

Ида

18 comments :

  1. О, колко готин ТАГ :) Ще се постарая още тази вечер да се впусна в спомени и да пусна поста. Наистина много ме вдъхнови :)) И между другото внимание на тюркоазения цвят обърнах, когато попаднах на твоя блог. Не съм си купила нищо в този тон още (точно тюркоазено), но винаги съм се възхищавала на това как ти стои :))
    Аз ще си позволя да те поканя да направиш подобен пост на моя с Ани за цветовете в грима. Ще ми е интересно ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ще чакам с нетърпение! А за тюркоазеното- аз по същия начин се чувствам като гледам колко ти отива на теб червено, направо е нереално, май никога не съм виждала човек, на който да му отива толкова. Пробвай с тюркоазен молив по линията на долния клепач, много е готино, а и не е толкова натрапчиво.
      Вашата публикация също много ме вдъхнови и ще я направя определено, благодаря за поканата, само не знам дали ще е една, защото имах и една идея да разделя нещата по цветове, ще видим, но ще я направя :)

      Delete
  2. Благодаря за тага,Ида :)
    Ще го направя с удоволствие!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Радвам се! Особено при теб ще ми е много интересно да прочета как се запали по био козметиката :)

      Delete
  3. Последната снимка в долния ъгъл в дясно, ми е любима. Биях ти писала за този грим и в инстаграм там съм @vesselinkata. Еха, колко приятни спомени, със този таг ме върна назад във времето когато прес лятото се прибирах във България и със моите приятели ходехме по децките дискотеки. И аз също като тебе започнах да се гримирам с черен молив и спирала, мислех се за глояма работа, а бях все още дете. Сетих се и за по неуспешните ми опити за гримиране леле ... направо ужасяващо. Но пък спомените са приятни.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Даа, знам, спомням си! :) Аз толкова въпроси получих за този грим, че се замислям дали да не му посветя един пост, за съжаление нямам камера, за да направя тюториал, но реално е супер лесен. А за детските дискотеки- ооо даа! Направо се чувствам супер стара в момента хахах!

      Delete
  4. Страхотен таг :)) С удоволствие го прочетох.Благодаря и за тага. Ще се постарая да го направя :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ще се радвам много, супер интересен е този таг :) <3

      Delete
  5. Ахахахха, това беше забавно, много забавно за четене. Със сигурност ще го направя, благодаря ти за тага :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Хаха, радвам се! Ще чакам с нетърпение! :)

      Delete
  6. Прочетох няколко подобни постове в други блогове и мислех днес сам-самичка да си се тагна и да взема да го направя. Мерси, за тага :))
    Много се забавлявах четейки твоите отговори на въпросите. Върнаха ми се много спомени от тийнейджърските години :)

    ReplyDelete
  7. Май всички сме творили едни и същи изцепки хаххаха. Иначе да, аз в момента, в който прочетох първия подобен пост, веднага реших да се самотагна :) Ще чакам и твоите отговори!

    ReplyDelete
  8. Оо този таг е страхотен и наистина много забавен! Много благодаря за тага :)) :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Чакам отговори! :)

      Delete
  9. <3 Благодаря, правя го! Страхотна идея, много интересни въпроси и още по-забавни отговори!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ахаха, да, аз като си спомня какви съм ги вършила навремето и ми призлява, но нищо, важното е, че прогресираме! =)

      Delete
  10. Хахах, супер забавен е този таг, Ида :) ама нямам стари снимки и ще ми е трудно да измъдря нещо :) искам да ти кажа, че супер много ми хареса гримът ти (по-специално сенките) на последната снимка в дясно, където си с пауновите обеци.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ами на мен и без снимки би ми било интересно! :) За този грим ще пиша, скоро, че страшно много хора ме питат за него :)

      Delete